I fokus

I FOKUS FÖR RUNDA UPP

Runda Upp i samarbete med Svenska Kyrkans Internationella arbete!

Svenska Kyrkan har tecknat avtal med Runda Upp i Sverige AB kring samarbete vid större katastrofer. En av idéerna med Runda Upp är att man snabbt ska kunna erbjuda den svenska handeln att ställa sina butiker till förfogande för insamling i akuta katastroflägen. Svenska Kyrkan Internationella arbete verkar i princip över hela världen och är en av de organisationer i Sverige som snabbt är på plats vid en katastrof. Därför är det mycket positivt att ett avtal har knutits mellan Svenska Kyrkan och Runda upp. Sedan tidigare är Röda Korset och Radiohjälpen knutna till Runda Upp.

- Vi ser Runda Upp som ett verktyg som gör det möjligt för människor som vill hjälpa till att enkelt göra det, säger Christian Lagerlöf på Svenska kyrkans insamlingsenhet. Ett problem är att man ofta saknar kontanter och att skriva ner ett bankgironummer från en affisch kan kännas krångligt, det är bland annat därför vi valt att gå med i Runda Upp, avslutar han.

- Runda Upp fortsätter att utvecklas och möjligheten att få handeln att samarbeta med våra svenska insamlingsorganisationer ter sig allt viktigare. Och i synnerhet i samband med katastrofsituationer. Därför är vi mycket glada över att vi nu fått möjligheten att inleda ett samarbete med Svenska Kyrkan, säger Stefan Edwall Verksamhetsansvarig på Runda upp i Sverige AB.

Runda Upp ägs av Stiftelsen Runda Upp och drivs genom Runda Upp i Sverige AB. Idag samarbetar man med flera handelskedjor i Sverige såsom Lindex, Joy Shop, Bauhaus, Indiska Magasinet, Ur& Penn, The Body Shop med flera.

För mer information om samarbetet kontakta:
Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall
070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

Trossamfundet Svenska Kyrkan        
Christian Lagerlöf             
018-169852        
christian.lagerlof@svenskakyrkan.se


 

0

Vi Rundar Upp den 9 maj för Nepal!

Lördagen den 9 maj blir en stor insamlingsdag för Nepal. Det är SVT och Radiohjälpen som under en heldag sätter fokus på situationen i Nepal. Lindex, Joy Shop och Ur & Penn har alla valt att vara med och stödja Radiohjälpen och att öppna sina kassor under dagen så att deras kunder kan runda upp för Nepal. Sedan tidigare rundar Indiska Magasinet också upp till Nepal och Röda Korset kommer att vara fortsatt aktiva under 9 maj.

Under temat ”En dag för Nepal” kommer SVT mellan de program som sänds i SVT1 från kl 11 till cirka kl 22 att sända live med olika inslag från Centralstationen, Liljeholmen och Medborgarplatsen i Stockholm. Det blir intervjuer med experter, olika organisationer och allmänheten. Målsättningen är att ge mer kunskap om jordbävningen i Nepal och samla in så mycket pengar som möjligt.

 

Om alla svenskar rundar upp med en krona när de handlar blir det stora pengar till välgörnade ändamål

Indiskas kunder Rundar Upp till förmån för Röda Korsets arbete i jordbävningsdrabbade Nepal

Nepal har drabbats av den kraftigaste jordbävningen på 80 år. Flera tusen människor har dött och ännu fler är skadade och hemlösa. Tusentals hus har kollapsat och förstörda vägar, flygplatser och telefonnät försvårar räddningsinsatsen. Behovet av stöd kommer att finnas under lång tid. Röda Korset är på plats och mobiliserade genast katastrofutbildade frivilliga som sökte efter överlevande och gav första hjälpen.

Pengar behövs nu akut till sjukvård, rent vatten, boende, förnödenheter och stöd till återuppbyggnad. Med start omgående, kan nu INDISKA:s kunder Runda Upp till förmån för Röda Korsets arbete i Nepal.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Henriksson
PR- och Kommunikationsansvarig, INDISKA
Telefon: 072-737 58 00
E-post: fredrik.henriksson@indiska.se

 

0

Läget i Nepal är akut - Radiohjälpen samarbetar med Runda Upp

Med anledning av jordbävningskatastrofen i Nepal inleder Radiohjälpen ett samarbete med Runda Upp. Ett samarbete som syftar till att ge svenska folket ännu bättre möjlighet att stödja vid allvarliga katastrofer.

Läget i Nepal är akut, att gräva fram människor som fastnat under nedfallna hus är en kamp mot klockan, och bristen på mat och vatten börjar ge sig tillkänna. Den närmaste tiden väntas häftiga regn vilket ytterligare kan förvärra läget. Ett sätt att hjälpa är att be att få Runda Upp nästa gång du handlar i en butik. Efter att du rundat upp ditt köp i butiken skickas pengarna oavkortat till den hjälporganisation som butiken har valt att stödja. Det tillkommer inga extra avgifter på ditt bidrag, du bestämmer själv summa och du kan Runda Upp hur många gånger du vill.

- Att samarbeta med Runda Upp ger oss nya vägar att snabbt få in pengar till olika katastrofområden i världen. Just nu är läget akut i Nepal och vi hoppas att många handlare och deras kunder hjälper oss att samla in pengar för att hjälpa de över 8 miljoner drabbade i landet, säger Per Byman, generalsekreterare för Radiohjälpen.

- Runda Upp har sedan en tid tillbaka arbetat med att utveckla hjälpmedel som gör att våra licenstagare, dvs handlarna, snabbt ska kunna ställa sina butiker till förfogande för insamling i akuta katastroflägen. Vid t ex en naturkatastrof vill vi kunna ge stöd i butik inom 48 timmar. Därför är vi mycket glada över att nu även få med Radiohjälpen eftersom de kan se till att pengarna når fram via flera hjälporganisationer, säger Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig på Runda Upp i Sverige AB.

Radiohjälpen har till uppgift att samordna SVT:s, Sveriges Radios och Utbildningsradions insamlingsverksamhet för humanitära ändamål samt att upplysa om hjälpbehov. I samband med jordbävningen i Nepal samlar Radiohjälpen in medel för att finansiera insatser som görs av svenska partnerorganisationer.

Runda Upp ägs av Stiftelsen Runda Upp och drivs genom Runda Upp i Sverige AB. Runda Upp är en märkning som säkerställer att handlarna administrerar kundens gåva på ett kontrollerat sätt och utan kostnader till en utvald insamlingsorganisation. Idag samarbetar man med flera handelskedjor i Sverige såsom Lindex, Joy Shop, Bauhaus, Indiska Magasinet, Ur& Penn, The Body Shop m fl.


För mer information om samarbetet kontakta:
Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall
070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

Stiftelsen Radiohjälpen
Perina Stjernlöf
0735-34 47 77
perina.stjernlof@svt.se

 

1 486 520 kronor till Water Aid!

Under tre veckor ha Lindex givit sina kunder möjlighet att runda upp sina köp till förmån för Water Aid. Och ännu en gång har Lindex kunder lyckats rundat upp till en stor och betydelsefull summa pengar. Den här gången blev det 1 486 520 kronor som går vidare till Water Aids arbete.

Tack!

Läs Lindex pressmeddelande

 

Runda Upp i samarbete med Radiohjälpen

Runda Upp fortsätter att utveckla sin katastrofhjälpsverksamhet. Nu är det Radiohjälpen som går in i samarbete tillsammans med Runda Upp. Det är ett samarbete som syftar till att ge svenska folket ännu bättre möjlighet att stödja aktivt vid framför allt allvarliga katastrofer.

Runda Upp har sedan en tid tillbaka arbetat med att utveckla hjälpmedel som gör att handlarna, snabbt kan ställa sina butiker till förfogande för insamling i akuta katastroflägen. Vid t.ex en naturkatastrof är ambitionen att kunna starta en insamling i butik inom 48 timmar. Därför är vi mycket glada över att nu även få med Radiohjälpen eftersom de kan se till att pengarna når fram via flera hjälporganisationer. Säger Stefan Edwall Verksamhetsansvarig på Runda upp i Sverige AB.


För mer information om samarbetet kontakta:
Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall
070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

45 000 kronor till Ung Cancer!

Joy Shop har avslutat sin första Runda Upp-insamling och den gav 45 000 kronor till föreningen Ung Cancer. Ett stort tack till alla kunder och till Joys personal.

 

Nu kan du Runda Upp till WaterAid i Lindex butiker!

Lindex har ingått ett långsiktigt samarbete med WaterAid. Den första aktiviteten kommer genom kampanjen superrolemodel där Lindex ger sina kunder möjligheten att Runda Upp till förmån för WaterAid, samt att Lindex kommer att skänka 10 % av försäljningen från ett VIP-event för kampanjen i alla sina länder.

Kampanjen pågår mellan den 17 mars och 7 april.

http://about.lindex.com/se/wateraid/

 

Joy Shop Rundar Upp till Ung Cancer!

Joy Shop har valt att ansluta sina 53 butiker i landet till Runda Upp. Första Runda Upp-aktiviteten börjar redan nu den 2 mars och den kommer att ge Joys alla kunder en möjlighet att runda upp till förmån för Ung Cancer.

"Nu när vi har hittat en fråga och en organisation som vi känner passar vårt företag så starkt, så har vi bestämt oss för att göra vår första Runda Upp-aktivitet. Med hjälp av Runda Upp i våra butiker blir det naturligt att berätta om Ung Cancer och det ger också fler möjlighet att direkt stödja Ung Cancer ekonomiskt på ett enkelt sätt", säger Charlotte Nordén, VD på Joy Shop.

Joy har sedan 1,5 år tillbaka ett samarbete med Ung Cancer där de stöttar deras medlemmar på olika sätt bl.a. genom deras mentorskapsprogram. Mentorskapet innebär att vara en stöttande person i många och svåra sammanhang. Att vara ung och få cancer innebär att man ofta har ett behov av att få stöd med att komma tillbaka ut på arbetsmarknaden. Genom mentorprogrammet ger Ung Cancer sina medlemmar möjligheten att få tillbaka tron på sig själv, se sin potential och få hjälp med att lämna sjukdomen och alla svåra minnen bakom sig.

Utöver Mentorskapet vill nu Joy även ge alla sina kunder möjligheten att stödja Ung Cancers verksamhet genom att runda upp sitt köp direkt i kassan. Aktiviteten kommer att genomföras under perioden 2 – 15 mars i alla Joys butiker i Sverige.

De insamlade medlen går bland annat till att dela ut stipendier till Ung Cancers medlemmar, anordna medlemsträffar och andra aktiviteter för medlemmar över hela landet samt fortsätta kämpa för att ingen ska känna sig ensam i sin eller en närståendes kamp mot sjukdomen.

För mer information:
För Joy Shop AB
Charlotte Nordén, VD
031-7562711

 

WaterAid fick 22 000 av Indiskas kunder i februari!

Under februari genomförde Indiska en Runda Upp-aktivitet till förmån för WaterAid. Indiska kunder bidrog med 22 000 kronor.

 

 

2014 fick en bra avslutning!

Lindex avslutade året med att under december erbjuda sina kunder att Runda upp till UNHCR och flyktinglägren i Syrien. Lindex kunder rundade upp med totalt 1 372 419 kronor.
Läs mer här

Den 13 december gavs The Body Shops kunder också möjlighet att runda upp. Min Stora Dag fick tack vare Body Shops kunder 338 104 kronor till sin verksamhet.
Läs mer här

Och under året har också Barncancerfonden fått 608 594 kronor från Bauhaus genom att deras kunder rundat upp.
Läs mer här

 

 

Lindex kunder rundar upp för familjer på flykt från Syrien

Med start den 1 december erbjuds kunder som handlar i någon av Lindex butiker att runda upp sitt köp med 10 kronor till förmån för UNHCR:s arbete med människor som flytt våldets och krigets Syrien. Pengarna som samlas in kommer att hjälpa tusentals syriska familjer på flykt att få tak över huvudet, varma kläder, vatten, mat och tillgång till sjukvård.

Lindex har sedan många år gett sina kunder möjligheten att kunna runda upp i samband med olika katastrofsituationer ute i världen. De senaste har varit översvämningarna på Balkan och naturkatastrofen på Filippinerna. Tillfällen som bidragit med stora summor till de utsatta områdena.

"Nu är situationen i Syrien så allvarlig så att vi på nytt ser ett skäl att göra en runda upp-aktivitet för att kunna ge ett akut stöd till alla människor som är på flykt från krig och våld i Syrien. Jag är stolt över att vi tillsammans med våra kunder kan bidra med hjälp" säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

Läs UNHCR:s pressmeddelande på Mynewsdesk

För mer information, kontakta;
Linda Skogsberg
Sustainability Communications Coordinator, Lindex
Phone: +46 (0)31 739 51 58
E-mail: linda.skogsberg@lindex.com

 

The Body Shop rundar upp till förmån för Min Stora Dag

Make a Wish är temat som The Body Shop använder under julen för att tillägna en hel dag till den organisation i Sverige som anses göra det viktigaste arbetet med att uppfylla önskningar. Därför kommer alla kunder som besöker The Body Shop den 13 december har möjlighet att donera ett valfritt belopp till Min Stora Dag, och som tack får varje kund som rundar upp sitt köp en Glazed Apple Shower Gel* i gåva av The Body Shop. Dessutom så skänker The Body Shop Sverige ytterligare 10 kr för varje kund som deltar i insamlingen.

Dessutom den här julen (4 november till 24 december 2014) samarbetar The Body Shop med den globala organisationen War Child som arbetar för att ge krigsdrabbade barn rätt till utbildning. Med kundernas hjälp siktar The Body Shop och War Child mot att på global nivå kunna erbjuda över sex miljoner skollektioner i krigsdrabbade områden. Insamlingen görs genom försäljningen av julgåvor, dvs färdiga presentförpackningar, i The Body Shops butiker. För varje julgåva som säljs, stor eller liten, kommer The Body Shop att göra en donation som finansierar en skollektion för ett barn

The Body Shop på Mynewsdesk

 

Indiska rundar upp för kampen mot Ebola

Det dödliga viruset ebola sprider sig explosionsartat i Västafrika. INDISKA:s kunder har nu möjlighet att Runda Upp sina köp till förmån för Röda Korsets livsviktiga arbete.

> Läs mer om Indiskas kampanj

 

0

755 690 kronor till Balkan från Lindex kunder!

Under tio dagar har Lindex kunder kunnat ge sitt stöd till de drabbade på Balkan genom att runda upp sina köp. Ett smått fantastiskt resultat på 755 690 kronor har uppnåtts. Ännu en gång har Lindex personal och kunder visat att man engagerar sig och ger sitt stöd då det verkligen behövs. Från Svenska Röda Korset rapporterar man att läget fortfarande är akut på Balkan med höga vattennivåer och stigande floder, vilket riskera nya översvämningar i Serbien. Det är även stor risk för översvämningar i Rumänien och Ungern. Röda Korset i Rumänien och Ungern har därför satts i högsta beredskap.

 

Ur & Penn öppnar också sina kassor för att ge stöd till översvämningarna på Balkan

Ur & Penn gör som Lindex och ger nu sina kunder man möjligheten att stödja Svenska Röda Korset arbete i Serbien och Bosnien-Hercegovina.

"Vi ser hur akut läget är på Balkan och vi vill därför ge våra kunder en möjlighet att enkelt ge sitt stöd genom att runda upp sitt köp i våra kassor. Vi har arbetat med Runda Upp i många år och nu vill vi även använda det i mer akuta situationer som t.ex den på Balkan"
, säger Eva Forsmark.

Mellan den 28 maj och 3 juni kan man runda upp sina köp i Ur & Penns butiker.

 

Lindex ger stöd till översvämningarna på Balkan

Översvämningarna på Balkan är de värsta som registrerats på över hundra år. Serbien och Bosnien-Hercegovina är värst drabbade, men även Kroatien är drabbat. Tiotusentals människor har evakuerats och tillfälligt sökt tillflykt hos släktingar, i sportarenor och skolor.

Läget är akut och därför har Lindex i Sverige valt att från och med den 23 maj låta sina kunder runda upp sina köp till förmån för Svenska Röda Korsets arbete på Balkan. Möjligheten att runda upp kommer att finnas till och med den 31 maj.  

Lindex personal och våra kunder har genom åren samarbetat kring flera akuta situationer ute i världen. Senast var i december 2013 då Lindex kunder rundade upp sina köp med 2,2 miljoner kronor under 12 dagar. Pengar som direkt gick vidare till Röda Korset arbete i Filippinerna. Nu ser vi hur akut läget är i Balkan och vi vill därför agera snabbt och ge våra kunder möjlighet att enkelt och tryggt kunna hjälpa till med den nödsituation som nu är i framföra allt Serbien och Bosnien-Hercegovina, säger Lena Renman, PR & Marketing Manager på Lindex Sverige.

 

The Body Shop Sverige firar 35 år med att Runda Upp till ECPAT Sverige!

Till helgen, 4-6 april, bjuder The Body Shop in sina kunder till stor fest. Butikskedjan firar 35 år i Sverige och i samband med det kommer butiken att lyfta fram ECPAT Sverige. För att fira sina 35 år i Sverige väljer man att donerar man 35 000 kronor till ECPAT samtidigt som man ger sina kunder möjligheten att också bidra genom att runda upp sitt köp med 35 kronor.

- Vi har vid flera tillfällen givit våra kunder möjligheten att vara med och bidra till olika organisationer som vi på The Body Shop stödjer. Genom Runda Upp blir det enkelt och effektfullt. Vi upplever att kunden uppskattar det och att det är något positivt att erbjuda. säger Helena Hansson, pressansvarig på The Body Shop.


The Body Shop och ECPAT har även samarbetat tidigare. Mellan åren 2009-2012 gjorde man gemensam sak för att stoppa barnsexhandel vilket globalt resulterade i att drygt 7 miljoner namnunderskrifter lämnades över till FN:s råd för mänskliga rättigheter - en av de absolut största namninsamlingarna i FN:s historia.

Skillnaden denna gång är att du som kund också kan vara med och bidra. Passa därför på att runda upp ditt köp när du besöker The Body Shop mellan 4-6 april.

Läs mer: http://www.mynewsdesk.com/se/the_body_shop

 

INDISKA Rundar Upp för människors rätt till rent vatten, sanitet och hygien

I samband med Världsvattendagen har INDISKA:s kunder möjlighet att Runda Upp till förmån för WaterAid och deras arbete för att alla människor ska ha tillgång till rent vatten, sanitet och hygien. 768 miljoner människor saknar fortfarande tillgång till rent vatten. Genom Runda Upp kan INDISKA:s kunder bidra till WaterAid:s livsviktiga arbete med att skapa tillgång till rent vatten, sanitet och hygien. Bidragen från Runda Upp kommer att gå till WaterAid:s arbete i Indien.

"Vi tackar redan på förhand våra kunder för deras bidrag till WaterAid, bidrag som förändrar liv", säger Sofie Gunolf, VD på INDISKA.

Vattenfrågan har de senaste åren fått allt större fokus inom INDISKA, där ansvarstagande alltid varit i fokus. Företaget är idag engagerat i flera olika projekt som rör förbrukning, användning och rening av vatten. Läs mer om arbetet här.

Världsvattendagen infaller den 22 mars, och Runda Upp pågår i alla INDISKA:s svenska butiker mellan den 17 mars och den 13 april.

 


Foto: Wateraid John Spaull
 

Nytt rekord för Bauhaus under Runda Upp-kampanj i december!

Det dödliga viruset ebola sprider sig explosionsartat i Västafrika. INDISKA:s kunder har nu möjlighet att Runda Upp sina köp till förmån för Röda Korsets livsviktiga arbete.

> Läs mer om Indiskas kampanj

 

0

Runda Upp önskar alla en God Jul & Ett Gott Nytt År!

I samband med Världsvattendagen har INDISKA:s kunder möjlighet att Runda Upp till förmån för WaterAid och deras arbete för att alla människor ska ha tillgång till rent vatten, sanitet och hygien. 768 miljoner människor saknar fortfarande tillgång till rent vatten. Genom Runda Upp kan INDISKA:s kunder bidra till WaterAid:s livsviktiga arbete med att skapa tillgång till rent vatten, sanitet och hygien. Bidragen från Runda Upp kommer att gå till WaterAid:s arbete i Indien.

"Vi tackar redan på förhand våra kunder för deras bidrag till WaterAid, bidrag som förändrar liv", säger Sofie Gunolf, VD på INDISKA.

Vattenfrågan har de senaste åren fått allt större fokus inom INDISKA, där ansvarstagande alltid varit i fokus. Företaget är idag engagerat i flera olika projekt som rör förbrukning, användning och rening av vatten. Läs mer om arbetet här.

Världsvattendagen infaller den 22 mars, och Runda Upp pågår i alla INDISKA:s svenska butiker mellan den 17 mars och den 13 april.

 


Foto: Wateraid John Spaull
 

Fortsätt att Runda Upp på Bauhaus hela december!

Bauhaus kunder fortsätter att runda upp sina köp till förmån för Barncancerfonden. 225 000 kronor har det rundat upp för så här långt och det finns fortfarande chans att ge sitt stöd när man handlar på Bauhaus. Fram till den 24 december fortsätter Bauhaus sin kampanj tillsammans med Barncancerfonden.

 

Det är enkelt att ansluta sig till Runda Upp

Give Joy Today!

Vi vill önska hela svenska folket en riktigt god jul och ett stort tack för alla pengar som man givit genom att runda upp sina köp. Runda Upps samarbetspartners och deras kunder har gjort en fantastik avslutning på 2013. Bara under november och december kommer det att ha samlats in närmare fyra miljoner kronor. Pengar som går till katastrofen i Filippinerna, att lösa toalettfrågan i Indien, utsatta i Syrien och till forskning inom barncancer.

Nu ser vi fram emot ett nytt spännande år och vi kan redan se att Runda Upp kommer att utvecklas och bli ännu mer närvarande i den svenska handeln under 2014.

 

Bauhaus Runda Upp-kampanj mot nya rekord!

Bauhaus kampanj för Barncancerfonden har fått en otrolig start. På bara tio dagar har Bauhaus kunder rundat upp med hela 96 491 kronor, nu hänger det tidigare rekordet på 108 000 kronor löst. Nu väntar vi på spänning på hur mycket som kommer in denna vecka och om det är någon annan ort som tar över titeln som bästa varuhus från Örebro. Bauhaus i Örebro har gjort ett jättejobb under första perioden och där deras kunder har rundat upp för drygt 37 000 kronor.

 

Om alla svenskar rundar upp med en krona när de handlar blir det stora pengar till välgörnade ändamål

39 000 kronor till Wateraid!

Nu har Indiska Magasinets kunder rundat upp sina köp med 39 000 kronor. Pengar som kommer WaterAids arbete tillgodo och deras engagemang i Världstoalettdagen. Ett stort tack till Indiska Magasinets kunder och personal för en fantastisk insats.

 

 

Tack Lindex kunder!

Ni har rundat upp med 2 198 897 kronor till katastrofen i Filippinerna

På 12 dagar har Lindex kunder rundat upp sina köp med fantastiska 2 198 897 kronor. Det är en enastående prestation av Lindex kunder och av Lindex personal som hjälpt till med insamlingen. ”Vi är väldigt tacksamma över våra fantastiska kunders engagemang!”, säger Linda Skogsberg (CSR Coordinator på Lindex).

På Röda korsets webbsida kan man läsa att trots att myndigheterna var väl förberedda innan tyfonen Haiyan drog in över Filippinerna har hjälparbetet försvårats av den enorma förödelse som följde. Och även om akutfasen inte är över fokuserar Röda Korset nu också på att hindra smittspridning och sjukdomar, och planerar för långsiktiga insatser. Läs mer hos Röda Korset

Vidare säger man att fler än 10 miljoner människor drabbades av tyfonens framfart, fyra miljoner gjordes hemlösa och drygt 4 000 människor har hittills rapporterats döda. De värst drabbade områdena är: Samar, Leyte, norra Cebu, Iloilo, Capiz, Aklan och Palawan. Röda Korset har med de första akuta hjälpinsatserna nått 680 000 människor.

Röda korset har sedan starten den 10 november fått in 38 miljoner kronor (den 22 november, kl 15.00).

 

 

Bauhaus Rundar Upp för Barncancerfonden

Bauhaus fortsätter sitt lyckosamma samarbete med Barncancerfonden och från den 21 november börjar en ny insamlingskampanj. Butiken kommer att vara fylld av produkter som ger sitt stöd till Barncancerfonden men framför allt kan alla kunder vara med och ge sitt eget bidrag direkt i kassan genom att runda upp när man handlar. Du kommer att kunna runda upp ända fram till den 24 december och förhoppningen är att det tidigare rekordet på 108 000 kronor kommer att slås.

 

Det är enkelt att ansluta sig till Runda Upp

Stöd kampen till allas rätt till en toalett - Runda Upp på Indiska

Inför Världstoalettdagen den 19 november går Indiska ut i kampanj tillsammans med WaterAid. Kampanjen startar den 15 november och håller på till början av december. 2,5 miljarder människor saknar idag tillgång till en toalett och konsekvenserna är katastrofala.

Du kan bidra och förändra liv genom att Runda Upp till förmån för WaterAid och deras arbete för att alla människor ska ha tillgång till sanitet, kunskap i hygien och rent vatten.
> Informationsblad för kampanjen med Indiska och WaterAid

 

0

Copyright © Runda Upp i Sverige AB