I fokus

I FOKUS FÖR RUNDA UPP

BARN ÄR INTE TILL SALU!

För tredje året i rad kommer att Runda Upp att vara handelns insamlingsformat när Musikhjälpen genomförs i Umeå. Tillsammans med Visit Umeå kommer Runda Upp att se till att handeln i såväl Umeå som i övriga Sverige kommer att kunna runda upp till förmån för Musikhjälpen.

Årets tema är mer angeläget än någonsin, Barn är inte till salu! Varje minut säljs fyra barn i sexhandeln världen över. Tabut kring ämnet är stort samtidigt som miljontals barn drabbas och får men för livet. Det är förbjudet att köpa, sälja eller delta i handel av människor. Ändå har handeln blivit en av världens största organiserade brottsliga verksamheter och barns kroppar är en efterfrågad handelsvara. Två miljoner barn utnyttjas i sexhandeln varje år, och bara i Indien uppger FN att siffran är 1,2 miljoner och organisationer är eniga om att fler barn är drabbade.

DETTA ÄR HELT OACCEPTABELT OCH DET MÅSTE FÅ ETT STOPP - NU!

Därför är det så viktigt att medverka i Musikhjälpen. Genom Runda Upp kan handeln enkelt ge möjlighet till allmänheten att ge ett direkt stöd till Musikhjälpen 2017. Det behövs pengar, mycket pengar för att förändra livet för dessa barn därför är det så viktigt att vi inom handeln ställer upp.

Nu är det viktigare än någonsin att Runda Upp. Musikhjälpen direktsänds i P3 och SVT Play från Rådhustorget i Umeå, med start 11 december. Insamlingen pågår under 144 timmar och pengarna går oavkortat till Radiohjälpen.

MEDVERKA I ÅRETS MUSIKHJÄLP 11-17 DECEMBER 2017!

För mer information kontakta oss direkt på Runda Upp.

Stefan Edwall, Runda Upp
Verksamhets- och affärsansvarig
Telefon 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

 

DORMY RUNDAR UPP TILL BRO & BRÖSTCANCERFONDEN

För tredje året i rad väljer Golfvaruhuset Dormy att låta sina kunder runda upp till BRO och deras Bröstcancerfond. Dessutom kan alla som besöker deras varuhus möjligheten köpa ett golfparaply för 249kr varav 149kr går till BRO. Så passa på… Insamlingen genomförs under hela oktober.

Domkyrkan i Linköping har startat en Runda Upp-insamling svältkastastrofen i Västafrika och Svnka kyrkan Internationellt arbete. Insamlingen har hållit på sedan den 14 september.
 

För mer information, kontakta:

Stefan Edwall, Runda Upp
Verksamhets- och affärsansvarig
Telefon 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

LINDEX RUNDAR UPP FÖR ATT GE AKUT HJÄLP TILL ROHINGYA I BANGLADESH

Just nu flyr hundratusentals människor från våld i Burma. UNHCR, FN:s flyktingorgan, är på plats i Bangladesh med tält och nödhjälp. Lindex kommer därför att starta en akut runda upp-insamling mellan torsdag den 28 september till söndag den 1 oktober.

Situationen är akut och mer resurser behövs snabbt. Om ert företag också vill starta en Runda Upp-insamling så att fler snabbt kan bidra till att mer resurser kan nå fram i denna akuta situation kontakta då omgående Sverige för UNHCR eller oss på Runda Upp. Kontaktuppgifter se nedan.

Minoritetsfolket rohingya är en muslimsk folkgrupp i buddhistiska Burma. De lever som statslösa utan grundläggande rättigheter. De senaste veckorna har omkring 430 000 rohingyer flytt efter att våld bröt ut i delstaten Rakhine i västra Burma.

De som lyckas ta sig till Bangladesh är hungriga, utmattade och sjuka efter flera dagas flykt. Majoriteten är kvinnor och barn. De är i akut behov av humanitär hjälp och internationellt skydd. Situationen förvärras ytterligare av kraftiga regnoväder och översvämningar som drabbat området de senaste dagarna. Familjer som redan lever under mycket svåra förhållanden kämpar nu för att hålla sig varma och torra. Samtidigt ökar risken för spridning av smittsamma sjukdomar som kolera.

Läget är akut så därför förstärker UNHCR nu hjälpinsatserna i Bangladesh för att fler rohingyer ska få tak över huvudet och nödhjälp. Hittills har tre hjälpsändningar flugits in till tusentals familjer på flykt med filtar, presenningar, köksutrustning, myggnät, liggunderlag och annan nödhjälp.

För att på bästa sätt komma igång med er Runda Upp-insamling ta kontakt med:

Amelie Häger, Sverige för UNHCR
Manager Strategic Partnerships
Telefon 08-121 490 23
Mobil 0739-14 70 23
amelie.hager@sverigeforunhcr.se

Stefan Edwall, Runda Upp
Verksamhets- och affärsansvarig
Telefon 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

831 183 KR TILL WATER AID, NYA SAMARBETSPARTNERS OCH FLER INSAMLINGAR

831 183 kronor till Water Aid!
Lindex har på nytt genomfört en lyckad runda upp-insamling. Den här gången har man gjort insamlingen i alla länder där man har verksamhet. Under två veckor rundade Lindex kunder i hela Europa upp sina köp med 831 183 kronor varav 730 105 kronor samlades in i Sverige. Lindex pressmeddelande på Cision

Nya samarbetspartners till Runda Upp!
Stockholm Stadsmission, Svenska Kyrkan och Oxfam är nya samarbetspartners till Runda Upp. Stockholm Stadsmission har startat möjligheten att Runda Upp i sina second-handbutiker. Den första insamlingen I juni gav ett bidrag på 2.454 kronor. Svenska kyrkan kommer genom stiften Uppsala och Linköping att starta upp möjligheten att Runda Upp i deras verksamheter. Uppsala har redan startat sin första insamling till stöd för svältkatastrofen i Afrika. Oxfam som är en global hjälporganisation som arbetar med människor mot fattigdom är ny Katastrofpartner till Runda Upp.

Fler insamlingar…
Ur & Penn rundar upp i sina butiker till sin egen hjälpverksamhet Give Time. Mellan januari och juni har Ur&Penns kunder rundat upp med 13 310 kronor. Minilla butiken på Kungsholmen I Stockholm fortsätter att runda upp till ett barnhem i Thailand via Happy child foundation. Fram till sista juni har ma fått in 2512 kronor. Likadant har Salong Sjöbodens kunder i Umeå rundat upp med 262 kronor.
 

För mer information, kontakta:

Stefan Edwall
Verksamhets- och affärsansvarig
Telefon 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 


 

0
 

0


 

Frisör Sjöboden i Umeå

LINDEX KUNDER RUNDAR UPP FÖR RENT VATTEN

Med start den 24 augusti erbjuds kunder som handlar i Lindex butiker att runda upp sitt köp till förmån för WaterAid. De insamlade pengarna går till WaterAids viktiga arbete att förbättra tillgången till rent vatten och sanitet för människor i världens fattigaste samhällen.

”Vattenfrågan är av stor vikt för Lindex och en del av vårt långsiktiga hållbarhetsarbete. Vi gör denna insamling tillsammans med våra kunder för att stötta WaterAid i deras oerhört viktiga arbete”, säger Sara Winroth, Hållbarhetschef på Lindex.

Tillgång till rent vatten och sanitet är en mänsklig rättighet. Trots det saknar över 650 miljoner människor tillgång till rent vatten och nästan 2,4 miljarder saknar tillgång till sanitet. Runt 290 000 barn dör varje år av sjukdomar som orsakats av smutsigt vatten och dålig sanitet. Det innebär nästan 800 barn varje dag.

Varje år förändrar WaterAids arbete livet för miljoner människor genom förbättrad tillgång till rent vatten och sanitet i världens fattigaste samhällen. Fler barn överlever sin barndom, risken för undernäring minskas och familjer kan hålla sig friska. Timmar som ägnats åt vattenhämtning kan istället användas till arbete och skolgång. Tillgång till rent vatten och sanitet kan hjälpa samhällen och länder att klara sig ur fattigdom.

”Vi är oerhört glada och tacksamma för det starka engagemang Lindex visar genom att stödja WaterAids arbete. Det är fantastiskt att Lindex kunder nu på ett enkelt sätt kan vara med och bidra till att fler människor ska få rent vatten. Varje krona kommer att rädda och förändra liv för världens fattigaste människor som idag tvingas leva utan det vi tar för givet – rent vatten”, säger Cecilia Chatterjee-Martinsen, generalsekreterare för WaterAid Sverige. Kampanjen startar den 24 augusti och håller på fram till och med den 30 augusti.

WaterAid är en internationell organisation som arbetar för en värld där alla människor har tillgång till rent vatten och sanitet. WaterAid samarbetar med lokala partners för hållbara och långsiktiga lösningar, och påverkar beslutsfattare att nationellt och globalt öka insatserna för dessa grundläggande behov. WaterAid finns i 37 länder och sedan starten 1981 har 25 miljoner människor fått tillgång till rent vatten och 24 miljoner fått tillgång till sanitet. Besök www.wateraid.se för mer information. WaterAid finns i Sverige sedan 2009, har 90-konto och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll.

Lindex pressmeddelande på Cision

För mer information, kontakta:

Eva Jonasson
Media Relations Responsible, Lindex
Phone: 46 (0)31 739 50 60
E-mail: press@lindex.com

Stefan Edwall
Verksamhets- och affärsansvarig
Telefon 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

STOCKHOLMS STADSMISSION BÖRJAR RUNDA UPP!

Stockholms Stadsmission kommer framöver att erbjuda sina kunder och besökare att Runda Upp i deras butiker.

Första Runda Upp-aktiviteten startar och genomförs under vecka 25. Insamlingen går till att stödja Stockholm Stadsmissions arbete med utflykter och kollo för barn och unga.

Stefan Edwall
Verksamhets- och affärsansvarig
Telefon 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

Öppna Stockholms Stadsmissions butiksskylt som PDF

 

404 676 KRONOR TILL BARNCANCERFONDEN!

Under perioden för den Internationella barncancerdagen, 12 februari till 18 februari, drev Barncancerfonden en Runda Upp-aktivitet tillsammans med flera handelsföretag. Det var ett nytt och positivt försök att låta handelsföretag gå in i en runda upp-aktivitet begränsat till en specifik kampanj. 404 676 kronor blev den totala summan.

Stort tack till alla företag, kunder och personal.

Klicka här för att se insamlingsresultatet [PDF]

De företag som inte hade möjlighet att medverka under Internationella Barncancerdagen får ett nytt försök under september månad då Barncancerfonden kommer att erbjuda samma möjlighet under deras stora årliga kampanjmånad.

Vill ni veta mer kring Barncancerfondens kampanjmånad i september och hur ni också kan vara med och Runda Upp så ta en kontakt med Ellinor Westerberg på Barncancerfonden eller Stefan Edwall på Runda Upp för mer information.

Elin Westerberg
Key Account Manager, företag
Telefon 08-584 209 18
elinor.westerberg@barncancerfonden.se

Stefan Edwall
Verksamhets- och affärsansvarig
Telefon 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

LINDEX KUNDER RUNDADE UPP 1,2 MILJONER KRONOR TILL FÖRMÅN FÖR SVÄLTKATASTROFEN!

Ännu en gång har Lindex kunder gjort en fantastisk insats när de rundat upp sina köp med 1 210 000 kronor. Pengarna går till Radiohjälpen och deras akutinsamling – Hungerhjälpen, som syftar till att ge direkta stöd insatser i drabbade länder som Sydsudan, Somalia, Nigeria, Jemen och Kenya.

Stort tack till Lindex kunder!

Läs mer i Lindex pressmeddelande >

 

Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Runda Upp i Sverige AB
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

RÖDA KORSET FINNS PÅ PLATS FÖR ATT HJÄLPA

Sedan tidigare har vi berättat att det just nu finns miljontals människor som lider akut matbrist i flera afrikanska länder, bland annat Sydsudan, Somalia och Kenya. Nu har ni som Runda Upp-företag möjligheten att även stödja Röda Korset arbete i dessa länder genom att starta en runda upp-insamling.

Läs mer om hur Röda Korset arbetar [PDF] >

För att snabbt komma gång ta direkt kontakt med Röda Korset eller oss på Runda Upp:

Susanne Ripa, Projektledare företag
Svenska Röda Korset, Insamlingsavdelningen
Telefon: 08-452 48 33
Mobil: 0708-39 11 71
susanne.ripa@redcross.se

Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Runda Upp i Sverige AB
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

LINDEXS KUNDER RUNDAR UPP TILL HUNGERHJÄLPEN!

Från och med den 16 mars kan man bidra till Hungerhjälpen och den akuta svältkatastrof som nu drabbar Jemen, Sydsudan, Somalia och Nigeria genom att runda upp sitt köp i Lindex butiker. Aldrig tidigare har vi haft fyra hotande svältsituationer samtidigt. Just nu riskerar över 20 miljoner människor att drabbas av svält i flera länder söder om Sahara och i Jemen. I vissa delar av Sydsudan är svälten redan ett faktum.

Lindex runda upp-aktivitetet håller på till den 26 mars

Läs Lindex pressmeddelande - Lindex kunder rundar upp till förmån för svältkatastrofen >
 

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

BARNCANCERFONDEN OCH RUNDA UPP I SAMARBETE UNDER INTERNATIONELLA BARNCANCERDAGEN!

Den 15 februari varje år är det den internationella barncancerdagen. Till årets genomförande har Barncancerfonden och Runda Upp bjudit in handeln i Sverige för att göra gemensam sak i kampen mot barncancer. Ett större antal butiker, 403 st, kommer att låta deras kunder runda upp sina köp någon gång under perioden 3 februari till 2 mars. Förhoppningen är att ge allmänheten ökad möjlighet till att enkelt stödja och att få handeln att samarbeta kring en gemensam fråga.

Medverkande företag 2017 är:
Netto, Bauhaus, Sibylla, Lloyd´s apotek, Babyland, Sandströms, Salong Saxess Älmhult, Salong no19 Alingsås, Salong GreenHeads Stockholm, Butik India Triangeln i Malmö.

Läs pressmeddelande om internationella barncancerdagen >

För mer information om samarbetet, kontakta:

Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

WATER AID FICK 590 746 KRONOR!

Lindex kunder har mellan den 12 och 25.e januari rundat upp för Water aid och deras arbeta att förbättra tillgången till rent vatten, förbättrad hygien och sanitet till världens fattigaste samhällen. Som vanligt är Lindex kunder generösa och under fjorton dagar har man totalt givit hela 823 693 kronor varav 590 746 kronor har rundat upp i Lindex butiker i Sverige.

Läs mer om Lindex och Wateraids arbete: http://about.lindex.com/se/wateraid/

 

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

RESULTAT RUNDA UPP 2016

Slutet av ett insamlingsår är alltid intensivt och 2016 har inte varit någon skillnad. Barncancerfonden, Radiohjälpen, Lighthouse, Sverige för UNHCR och BRO är några organisationer som fått möjligheten att få pengar via Runda Upp-aktiviteter.

Aron & Bauhaus!
Bauhaus kunder har mellan den 23/11- 24/12 rundat upp med totalt 462 379 kronor! Pengar som går till Barncancerfonden. Ett fantastiskt resultat och det bästa någonsin för Bauhaus.
Läs mer om Aron här >

Lindex kunder rundade upp med 1,3 miljoner kronor till Sverige för UNHCR!
På två veckor lyckades modeföretaget Lindex samla in 1,3 miljoner kronor till FN:s flyktingorgan UNHCR. Det är inte första gången som insamlingskonceptet ’Runda upp’ genererar miljonbelopp till utsatta. Genom att låta kunderna runda upp sina köpbelopp uppåt mellan den 22 november och 5 december samlades den fantastiska summan in.
Läs mer på DI >

Lighthouse fick 72 858 kronor av Ur & Penn!
Under 2016 har Ur & Penn valt att låta sina kunder runda upp till organisationen Lighthouse. 72 858 kronor fick Lighthouse.

Nytt insamlingsrekord för Musikhjälpen!
När Musikhjälpen avslutades den 18 december stod räkneverket på fantastiska 49 003 745 kronor. Än har inte allt räknats men det är klart att Intersports butiker rundade upp för Musikhjälpen och deras kunder såg till att 152 720 kronor kom in till temat Barn I krig har rätt att gå I skolan. Ett fantastiskt resultat. Många fina Runda Upp-insatser är gjorda och bla fixade det nya runda upp-företaget Bunches by blomrum att deras kunder rundade upp med hela 18 312 kronor och Tim´s haircuts kunder gav otroliga 5 324 kronor. Elva salonger som valt att runda upp via sin kassasystem partner itsperfect runda upp med otroliga 21 572 kronor.

BRO fick 157 582 kronor under oktober!
Golfvaruhuset Dormy gjorde ett jättearbete under oktober och erbjöd sina kunder bland annat att runda upp. 43 871 kr rundade Dormys kunder upp med samt att man dessutom hade Rosa bandet produkter som gav ytterligare 36 588 kr. Totalt fick Bröstcancerfonden och BRO 80 460 kr av Dormy och deras kunder. Grattis!
 Twilfit genomförde sin första rosa Runda Upp 2015. Nu var det dags igen och den här gången mer än dubblade man intäkten för runda upp. Twilfits kunder rundade upp med 113 197 kr till Bröstcancerfonden. Fantastiskt!

Men även Vassa Strå i Malmö lät sina kunder runda upp för Bröstcancerfonden. 514 kronor blev det. Bra jobbat!

 

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

itsperfects kassasystem fixar runda upp under Musikhjälpen

itsperfect är det ledande kassasystemet inom skönhetsbranschen. Sedan ett antal år har man arbetat med att utveckla funktionalitet så att deras salonger enkelt ska kunna runda upp. Tack vare det har fjorton salonger valt att medverka i årets Musikhjälpen. Salongerna finns spridda i hela Sverige och de heter:
Tim´s Haircut Helsingborg, Spa by us Stockholm, Sun & Hair Art Lindome, No19 Alingsås, Hudcompagniet Sollentuna, Salong it Göteborg, Salong Edsviken, Bli en ikon, Fransstylisterna Uppsala,Green Heads Stockholm, Blackhaircare Stockholm, Salong Sjöboden Umeå, Saxess Älmhult och Swedish Hairline i Huddinge.

LYCKA TILL!

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

Nu har Musikhjälpen börjat - och handeln rundar upp!

Intersport deltar med alla sina butiker, drygt 150 st, och låter sina kunder runda upp till Radiohjälpen under Musikhjälpen 12 till 18 december. Redan efter tre dagar har man rundat upp för 30 000 kr! Men det är inte bara i Intersports butiker man kan runda upp under Musikhjälpen utan Grandpa och Bunches of blomrum är också med.

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

Ur & Penn rundar upp till stiftelsen Give Time!

Give Time är Ur & Penns egna initiativ för att hjälpa människor i utsatta situationer att återfå kontroll över sina liv. I samband med att flyktingkrisen inleddes i Grekland föddes en idé om att kollegor från en detaljhandelskedja kunde göra skillnad. I september 2015 gjordes den första insatsen på den grekiska ön Lesbos och därifrån startade Ur & Penn den egna stiftelsen Give Time. Nu kan alla Ur & Penns kunder vara med och stödja initiativet genom att runda upp sitt köp i kassan.

Läs mer och se filmen om Give Time

 

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

 

 

0

Bauhaus satsar stort med Runda Upp!

Mellan den 23 november och 24 december kan Bauhaus kunder vara med och stödja Aron Anderssons kamp i att I en sitski ta sig 640 km till sydpolen. Arons utmaning bygger på att få in pengar till Barncancerfonden. För varje tio krona som skänks kommer Aron att få skida 1 meter osv. Målet är högt satt, 6,4 miljoner kronor. Därför kommer Bauhaus kunder att kunna runda upp när de handlar och därmed stödja Aron och Barncancerfondens gemensamma mål – att nå fram.

Det blir oerhört spännande samtidigt som det gör en stor skillnad I kampen mot barncancer.

Lär mer om Pole of Hope här

 

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

Det är enkelt att ansluta sig till Runda Upp

Lindex rundar upp för familjer på flykt!

För fjärde gången kommer Lindex kunder att kunna stödja Sverige för UNHCR genom att runda upp. I år går pengarna till familjer på flykt. Förra gången Lindex rundade upp för Sverige för UNHCR blev det hela 2,2 miljoner. Vi hoppas på en repris.

Läs pressmeddelande från Lindex

 

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

 

Akuta behov efter orkanen Matthew!

Orkanen Matthew som dragit fram över Karibien har orsakat omfattande materiella skador och kraftiga översvämningar. Hundratals människor har omkommit. Nu finns det möjlighet att starta en runda upp-insamling till de nödställda i Karibien.

Matthew är den kraftigaste orkanen som drabbat regionen på flera år och bara i Haiti har hundratals människor omkommit. Tusentals hem och odlingar har spolats bort. Sjukhusen är överfulla och myndigheterna varnar för spridning av den dödliga sjukdomen kolera.

Svenska kyrkan internationellt arbete meddelar att deras lokala partners finns på plats i Haiti, Dominikanska republiken och Kuba och ger akut stöd. Svenska kyrkans lokala partner i ACT-alliansen har inlett hjälpinsatser där man bland annat delar ut mat och rent vatten, hygienkit, madrasser och filtar samt ordnar tillfälligt skydd för de som nu förlorat sina hem. Stödet riktar sig till de områden och de människor som drabbats allra hårdast.

Om ni vill starta en runda upp-insamling till förmån för de drabbade i Karibien kontakta Runda Upp i Sverige AB så hjälper vi igång er snarast.

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

0

Akut läge i Syrien!

Just nu pågår en humanitär kris i Syrien. FN:s flyktingorgan UNHCR förbereder för att kunna hjälpa familjer i Syrien att överleva den senaste tidens upptrappning av kriget samt att kunna hantera den vinterperiod som snart börjar. Genom att starta en runda upp-kampanj så kan ni snabbt bidra till att ge stöd till det arbete som UNHCR nu gör för hantera situationen i Syrien!
 
UNHCR är på plats både inne i Syrien och i grannländerna för att hjälpa människor som tvingats på flykt från våldet. Städer och byar ligger i ruiner. Hem, skolor och sjukhus är förstörda. Förödelsen är enorm och det mänskliga lidandet är ofattbart. UNHCR delar ut nödhjälp som mat, vatten, filtar och mediciner. Hittills under 2016 har UNHCR bland annat delat ut förnödenheter till 1,7 miljoner människor i Syrien och sett till att 480 000 människor har tillgång till sjukvård.
 
I länkarna nedan kan ni se och läsa mer om vad det akuta läget i Syrien orsakar för skador.
 
http://aleppo.story.aftonbladet.se/
 
https://sverigeforunhcr.se/blogg/fem-livraddande-insatser-i-syrien
 
Om ni vill bidra i denna akuta situation genom att starta en runda upp-kampanj så tar ni en direkt kontakt med oss på Runda Upp så hjälper vi er snabbt igång.

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

Twilfit och Dormy rundar upp till Bröstcancerfonden

BRO och Bröstcancerfonden kommer att, precis som förra året, att få stöd av Twilfit genom att de låter sina kunder runda upp sina köp under oktober månad. Förra årets runda upp-aktivitet var mycket lyckad och i år kommer Twilfit att dessutom skänka 10 % på en utvald rosa kollektion.

I år hänger även golfvaruhuset Dormy på med att runda upp under oktober månad. I våras genomförde man VIP-kvällar till förmån för BRO och Bröstcancerfonden och nu fortsätter man samarbetet genom att runda upp under hela oktober. Utöver att man kan runda upp sitt köp med tio kronor så går 50% av försäljningsvärdet på utvalda rosa bandet-produkter till Bröstcancerfonden.

Vill du som handlare aktivera butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

 

 

Över 6 000 personer rundade upp till Svenska Kyrkan under fotbolls-EM!

Intersport och Svenska kyrkan internationellt arbete startade sin första runda upp-aktivitet under Fotbolls-EM i Frankrike. Under aktivitetsperioden valde så många som 6 171 personer att rundat upp sitt köp för att skapa möjlighet för barn och unga att idrotta i några av världens största flyktingläger. Totalt samlades det in 36 399 kronor. Stor tack till Intersports personal och kunder.

Vill du som handlare aktivera butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

 

0

Runda Upp till förmån för Läkare utan gränser!

Ytterligare en hjälporganisation har nu anslutit sig till Runda Upp. Det är Läkare Utan Gränser som nu inleder ett samarbete med Runda Upp. Runda Upp i Sverige AB samarbetar med flera av Sveriges största hjälp- och katastroforganisationer för att kunna bidra till att handelsföretag snabbt ska kunna öppna sina kassor för att samla in pengar från allmänheten i ett akut- eller katastrofläge.

Att vi nu kan ge våra Runda Upp-företag  möjligheten att stödja Läkare Utan Gränser ser vi som mycket positivt. Det ger våra Runda Upp-företag ännu bättre möjligheter att kunna stödja vid de mest utsatta situationerna i världen. Tillsammans med Läkare Utan Gränser och de övriga organisationerna har vi nu de bästa förutsättningarna att snabbt kunna ge stöd i en katastrofsituation, säger Stefan Edwall, verksamhetsansvarig på Runda Upp i Sverige AB.

Vi ser samarbetet med Runda Upp som en bra möjlighet för oss att få fler företag att tillsammans med sina kunder bidra till vårt livräddande arbete i en katastrofsituation, säger Frida Rybo, företagssamarbeten på Läkare Utan Gränser.
 

För mer information kontakta:

Läkare Utan Gränser
Frida Rybo, Företagssamarbeten
Mobil: 010 – 199 32 80
frida.rybo@lakareutangranser.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Mobil: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

Om Läkare utan gränser
Läkare Utan Gränser är en medicinsk humanitär organisation som räddar liv och lindrar nöd där vi behövs mest. Vi bistår människor som drabbats av kriser, krig och naturkatastrofer oavsett politisk åsikt, religion eller etnisk tillhörighet.

Om Runda Upp
Runda Upp ägs av Stiftelsen Runda Upp och drivs genom Runda Upp i Sverige AB. Idag samarbetar man med flera handelskedjor i Sverige såsom Lindex, Ur & Penn, Bauhaus, Intersport, Twilfit, Granit och Naturkompaniet. Tjänsten innebär i det här sammanhanget att du som kund kan välja att runda upp ditt köp i butik och därigenom bidra till en pågående katastrofinsats.

En man som har flytt från kriget i Syrien undersöks av Läkare Utan Gränsers medarbetare på den grekiska ön Symi.
Foto: Läkare Utan Gränser.

 

Intersport och Svenska kyrkan i samarbete för att aktivera unga i flyktingläger

Under EM-slutspelet i fotboll 2016 kommer Intersport mellan den 10 juni – 10 juli erbjuda sina kunder att runda upp sitt köp i Intersports butiker. Pengarna går till Svenska kyrkans internationella arbete med att skapa sportaktiviteter för tjejer och killar i några av världens största flyktingläger.

Svenska kyrkan är en av Sveriges största biståndsaktörer och arbetar aktivt med att unga tjejer och killar som finns i flera stora flyktingläger ska få möjlighet att få ett aktivt liv i lägret. Pengarna används till ledare, utrustning och turneringar i de läger som Svenska kyrkan arbetar i Kenya, Etiopien, Sydsydan och Djibouti. 50 kronor räcker till att utrusta ett helt lag med dräkter och fotbollar!

- Sport minskar stress, oro och ovisshet samtidigt som det ger energi, kraft och avkoppling. Idrottens betydelse för ungas utveckling och framtid är viktig, såväl i Sverige som i Kenya och Djibouti. En liten insats har enorm betydelse, säger Gunilla Hallonsten, internationell chef för Svenska kyrkan.

Både Intersport och Svenska kyrkan är idag samarbetspartners till Svenska Fotbollsförbundet, varför det var naturligt för Intersport att titta på ett projekt inom Svenska kyrkans arbete som vänder sig till unga människor med en livssituation som behöver stimuleras med idrott.

- Vi vill kunna använda vår närvaro i EM-slutspelet till att stärka budskapet om sportens betydelse för barn och unga i en utsatt livssituation. Därför har valt att i våra butiker låta våra kunder få möjlighet att runda upp sina köp och aktivt bidra till en bättre situation för unga människors utveckling i flyktingläger, säger Ulf Kinneson, VD på Intersport.

Vid frågor kontakta:
Anni Sandgren, presskontakt Intersport, anni.sandgren@intersport.se eller 031-727 94 52
Stefan Håkansson, presskontakt Svenska kyrkan, stefan.hakansson@svenskakyrkan.se eller 018-16 94 20.
 

Mera fakta om Svenska kyrkans internationella arbete: Svenska kyrkans internationella arbete är en av Sveriges största biståndsaktörer, med verksamhet i 40-talet länder, och samarbete med partners i över 300 projekt.

Mera fakta om Runda Upp: Runda Upp är en insamlingskanal för konsumenter i butiker som ger möjlighet att skänka pengar till välgörenhet. Konsumenten väljer att runda upp summan på det de köper i butiken. Pengarna går oavkortat till den hjälporganisation som den aktuella butiken har valt att stödja. Läs mer på www.rundaupp.se

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 150 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i Intersport-koncernen med 12 butiker över landet. 2015 omsatte Intersport-koncernen 4,3 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2014 omsatte Intersport över 10,8 miljarder euro globalt. www.intersport.se

PDF av Intersports och Svenska Kyrkans butiksskylt >

 

Dormy rundar upp till Bröstcancerfonden

Nu startar Golfvaruhuset Dormy upp sina första Runda Upp-aktiviteter. Dormy har slutit avtal med Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO, och kommer under april månad att  genomföra tjejkvällar där man kan runda upp sitt köp till stöd för BROs Bröstcancerfond. Dessutom kommer Dormy att själva att bidra med 10% av försäljningen från kvällarnas försäljning till kampen mot bröstcancer.

"Vi vill arbeta med frågor som ligger nära våra målgrupper. Genom att stödja BRO och deras Bröstcancerfond ger vi oss och våra kunder möjligheten att stödja en fråga som vi båda har skäl att engagera oss i och som vi känner stor gemenskap kring. Samarbetet ger oss också möjligheten att kommunicera den när vi har de bästa förutsättningarna att göra det. Nu startar vår säsong och då är våra tjejkvällar ett utmärkt tillfälle att kunna koppla ihop golf och kampen mot bröstcancer", säger Anders Wall VD på Dormy Golf & Fashion AB.

Tjejkvällarna börjar i Örebro den 18 april och avslutas i Jönköping den 28 april. Läs mer om tjejkvällarna på dormy.se/kundtjanst#tjejkvall.


För ytterligare information, kontakta:

Anders Wall, VD Dormy Golf & Fashion AB
Tel: 0703-10 25 64
E-post: anders@dormy.se

 

Joy rundar upp till de drabbade i Etiopien

Över fem miljoner barn i Etiopien riskerar att drabbas av livshotande undernäring. Orsaken är den värsta torkan på 50 år. Skördar förstörs, boskap dör och den akuta matbristen är ett faktum. Omvärlden måste agera snabbt för att rädda barns liv och Rädda Barnen trappar upp hjälpinsatserna.

Därför inleder Joy Shop en Runda Upp-aktivitet där deras kunder kan ge ett direkt stöd till de drabbade när de handlar i Joys 54 butiker.

Joys kunder kommer att kunna runda upp mellan den 15 och 24 april.

Här kan du läsa mer om torkan i Etiopien [PDF]

 

Starta en akut Runda Upp-insamling för Etiopien

Etiopien upplever den värsta torkan i modern tid, bland annat till följd av ovanligt svår torka i områden som normalt är grönskande och produktiva. Den etiopiska regeringen har meddelat att ofattbara 10,2 miljoner människor kommer att drabbas av akut matbrist under 2016. Av dem är mer än 5,8 miljoner är barn. Uppskattningsvis kommer 400 000 barn att utveckla allvarlig akut undernäring, vilket kan leda till att de stannar i växten och försenas både i sin fysiska och mentala utveckling.

Situatíonen i Etiopien förvärras hela tiden och det som händer nu är en tyst långsam död för miljoner människor. Läs mer om torkan i Etiopien >

Både Rädda Barnen och Svenska kyrkan internationellt arbete har startat akutinsamlingar för att snabbt kunna förbättra situationen i Etiopien. Om ni vill starta en Runda Upp-aktivitet så går det bra att ta en kontakt med oss på Runda Upp.

För ytterligare information, kontakta:

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

 

0

905 527 kronor till Sverige för UNHCR!

I helgen avslutades Lindex sin akutinsamling till Syrien. Lindex kunder gjorde en ny jätteinsats och har rundat upp sina köp med 905 527 kronor. Runda Upp-aktiviteten pågick mellan den 8-20 mars.

Ett stort tack till Lindex kunder och deras personal!

 

Sverige för UNHCR ny katastrofpartner till Runda Upp

Sedan ett drygt år arbetar Runda Upp i Sverige AB nära flera av Sveriges största insamlingsorganisationer i samband med katastrofer. Nu har Sverige för UNHCR också anslutit sig vilket gör att Runda Upps licenstagare får ännu fler möjligheter att hjälpa till vid olika katastrofsituationer.

"UNHCR är en av de organisationer som har en mycket hög närvaro vid internationella katastrofer, Syrien är ju ett sådant exempel. Vi är mycket glada över att vi nu har ett samarbete med Sverige för UNHCR som gör att våra licenstagare får ännu bättre förutsättningar att bidra i samband med olika katastrofer", säger Stefan Edwall verksamhetsansvarig på Runda Upp i Sverige AB.

"För Sverige för UNHCR kommer samarbetet med Runda Upp att ge oss fler bra möjligheter att samarbeta med svenska handeln. Vi  har redan haft flera lyckade Runda upp-samarbeten med Lindex och har precis i dagarna startat en ny akutinsamling där vi tillsammans med Lindex kunder rundar upp. Vi hoppas att vårt samarbetsavtal med Runda Upp kommer att medverka till att andra butikskedjor vill göra liknande aktiviteter med oss", säger Katinka Lindholm, Generalsekreterare på Sverige för UNHCR.
 

Sverige för UNHCR är UNHCR:s samarbetspartner i Sverige och arbetar med att samla in pengar samt öka medvetenheten bland allmänheten om situationen för människor som tvingats fly sina hem. Sverige för UNHCR har 90-konto.

UNHCR, FN:s flyktingorgan, leder internationella insatser för att skydda människor som har tvingats fly från sina hem på grund av konflikt eller förföljelse. UNHCR ger livräddande nödhjälp som tak över huvudet, mat och vatten, skyddar grundläggande mänskliga rättigheter och tar fram lösningar som ger människor en säker plats de kan kalla sitt hem och där de kan skapa en bättre framtid. UNHCR arbetar även för att statslösa människor ska få en nationalitet.

Runda Upp ägs av Stiftelsen Runda Upp och drivs genom Runda Upp i Sverige AB. Idag samarbetar man med flera handelskedjor i Sverige såsom Lindex, Ur & Penn, Bauhaus, Indiska, Intersport, Twilfit, Granit och Naturkompaniet. Tjänsten innebär i det här sammanhanget att du som kund kan välja att runda upp ditt köp i butik och därigenom bidra till en pågående katastrofinsats. 


För ytterligare information, kontakta:

Sverige för UNHCR:
Anna-Karin Moden
Kommunikationschef
Telefon: 073-914 70 36

anna-karin.moden@sverigeforunhcr.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

Lindex kunder rundar upp för barn i flyktingläger

Med start den 8 mars erbjuds kunder som handlar i någon av Lindex butiker att runda upp sitt köp med 10 kronor till förmån för UNHCR:s arbete för barn på flykt. Fler än någonsin flyr undan krig och förtryck i världen. Tusentals människor tvingas lämna sina hem varje dag. Hälften av de som flyr är barn. UNHCR är på plats världen över och ger livräddande nödhjälp och skydd till barn och familjer som förlorat allt.

”Att Lindex för tredje gången väljer att stödja UNHCR:s arbete genom att engagera personal och kunder är oerhört glädjande och kommer att göra stor skillnad för tusentals människor", säger Katinka Lindholm, generalsekreterare på Sverige för UNHCR.

”Vi är alla berörda över situationen med den pågående flyktingkrisen. Den senaste tiden har vi sett rapporter från de flyktingläger som nu finns på flera håll i Europa och situationen är akut för människorna som befinner sig där. Vi kommer därför tillsammans med våra kunder att stödja UNHCR:s mycket viktiga arbete i att hjälpa barn på flykt. Vi vet sedan tidigare att flyktingkatastrofen är en fråga som engagerar många av våra kunder och vi hoppas så klart att samla in rekordstora summor till detta viktiga ändamål", säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

Genom Runda upp-aktiviteter öppnar Lindex upp sina butiker och kassor som marknadskanal för UNHCR för att våra kunder och anställda på ett enkel sätt utan köptvång ska kunna skänka pengar utan några avgifter. Hela den insamlade summan går direkt till UNHCR. I Sverige har modekedjan ca 2000 engagerade anställda som aktivt frågar alla kunder om de vill Runda upp.


UNHCR, FN:s flyktingorgan, leder internationella insatser för att skydda människor som har tvingats fly från sina hem på grund av konflikt eller förföljelse. UNHCR ger livräddande nödhjälp som tak över huvudet, mat och vatten, skyddar grundläggande mänskliga rättigheter och tar fram lösningar som ger människor en säker plats de kan kalla sitt hem och där de kan skapa en bättre framtid. UNHCR arbetar även för att statslösa människor ska få en nationalitet.

Sverige för UNHCR är UNHCR:s samarbetspartner i Sverige och arbetar med att samla in pengar samt öka medvetenheten bland allmänheten om situationen för människor som tvingats fly sina hem. Sverige för UNHCR har 90-konto.

För ytterligare information, kontakta:

Sverige för UNHCR:
Anna-Karin Moden
Kommunikationschef
Telefon: 073-914 70 36

anna-karin.moden@sverigeforunhcr.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Telefon: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

 

Mera pengar!

I slutet av 2015 kom det in ännu mer pengar till olika organisationer I Sverige genom Runda Upp.

Ur & Penns kunder rundade upp med hela 96 216 kronor till Lighthouse. Ett fantastiskt resultat med tanke på att Lighthouse är en helt ny organisation i Sverige. Minillas kunder började sin insamling till Happy Child Foundation I slutet av 2015 och har fram till årskiftet hunnit runda upp  med 1785 kronor. Insamlingen till Happy Child fortsätter under 2016.

Sedan har flera frisörsalonger arbetat med Runda Upp. Skåne Stadsmission fick in 3334 kronor från Tims Haircut I Helsingborg, 859 kronor från Elin by the Sea I Höganäs, 346 kronor från Ericsson & Robach I Malmö samt 197 kronor från Top Knots kunder I Limhamn. Dessutom har Röda Korset fått in1 794 kronor från Franks Atelier I Kalmar och 480 kronor från By Ingelsten I Halmstad.

Många bäckar små, alla gåvor gör skillnad. Stor tack till all personal och kunder för ert engagemang!


Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Runda Upp i Sverige AB
Mobil: 070-676 97 20

stefan.edwall@rundaupp.se

 

Stort tack till alla kunder och företag som var med och Rundade upp under Musikhjälpen!

För första gången kunde handeln hjälpa till med insamlingen till Musikhjälpen. Citysamverkan, Radiohjälpen och Runda Upp i Sverige AB genomförde ett samarbeta där butiker i Linköping City fick möjligheten att hjälpa till att samla in pengar från sina kunder genom Runda Upp. Det har Rundats Upp under hela veckan i Linköpings citys butiker.

– Det är helt fantastiskt. Alla medverkande butiker har varit mycket engagerade vilket vi kan se på resultat, 82 333 kr går till insamlingen. Ingen ska behöva fly undan klimatet Musikhjälpen 2015.

Stort tack till alla kunder och företag som var med och Rundade upp under Musikhjälpen. Ett extra stort tack till Lindex och Stephanie bags som dubblade summan som deras kunder rundade upp med!


För mer information:
För Linköping City Samverkan
Marianne Lindh VD, Cityutvecklare
Tel: 013-25 30 32
Mobil: 0706-73 05 04
marianne@linkopingcity.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Mobil: 070-676 97 20

stefan.edwall@rundaupp.se

 

Dormy ansluter sina golfvaruhus i hela Sverige till Runda Upp!

Vi hälsar Dormys golfvaruhus välkomna som medlemmar till Runda Upp. Dormy är en mycket intressant kedja som har en huvudmålgrupp som traditionellt är stora givare. Runda Upp ingår som en del i att i högre grad addera in olika samhällsåtaganden i Dormys övergripande arbete.

- Vi känner att vi som företag nu är mogna att engagera oss mer i de frågor som lyfts i samhället och tillsammans med våra kunder hitta lösningar på hur vi kan vara med och bidra. Runda Upp är en del i det arbetet och det gör det även möjligt för oss att lättare bidra vid de akuta situationer som numera inträffar i samhället. Det här är viktigt för oss, vår personal och våra kunder, säger Anders Wall, VD Dormy.

- Dormy är ett bra exempel på kedjor som nu börja agera tillsammans med sina kunder. Här blir Runda Upp ett naturligt verktyg att använda och som också bidrar till att sätta Dormys insatser i ett större sammanhang, säger Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig Runda Upp i Sverige AB.


För mer information:
För Dormy Golf
Anders Wall, VD
Tel: 019-209 509
Mobil: 070-310 25 64
anders@dormy.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Mobil: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

Frisörföretagarna avdelning Skåne och Skåne Stadsmission i samarbete

Nio salonger i Skåne blir först ut att göra gemensam sak i att låta sina kunder runda upp sitt köp och stödja Skånes mest utsatta. Pengarna går till Skåne Stadsmissions arbete inför jul och vinter. Frisörföretagarna är den första branschorganisation som ansluter sig till Runda Upp och för Skåne Stadsmission är det första gången man blir mottagare vid en Runda Upp-aktivitet. Aktiviteten genomförs mellan den 12 och 31 december.

- Vi ser jättepositivt på att få möjligheten att samarbeta med frisörer i Skåne och att vi denna gång har fått nio salonger som hjälper till. Det är så oerhört betydelsefullt för oss att kunna nå ut på det här sättet och Runda Upp tycker vi är en mycket intressant insamlingsform som vi gärna utvecklar vidare. Att kunna göra det här och nu som en del av vår julkampanj känns verkligen bra, säger Cecilia Bruhn, Chef insamling Skåne Stadsmission.

- Att kunna erbjuda våra medlemmar att arbeta med Runda Upp ger oss ett naturligt sätt att samarbeta i Skåne. Genom Runda Upp-funktionen kommer våra medlemmar att ha möjligheten att utveckla sitt sociala engagemang både lokalt i sin egen verksamhet och tillsammans med sina kollegor runt om i Skåne. Vi har förhoppningar om att flera av våra medlemsföretag kommer att vilja ansluta sig under det kommande året och så hoppas vi förstås på att den första Runda Upp-aktiviteten kommer att få ett bra resultat och hjälpa Skåne Stadsmission i deras viktiga arbete, säger Sara Franzén Ordförande i Frisörföretagarna avdelning Skåne.

Följande salonger medverkar i Runda Upp-aktiviteten till förmån för Skåne Stadsmission:
By the sea i Höganäs, HåroSånt i Hässleholm, Intercoiffure Eriksson & Robach i Malmö, Saloon.nu i Lomma, Saxin i Helsingborg, Tims Haircut i Helsingborg, Topknot i Limhamn, Hairpoint Malmö, Volym i Ängelholm.


För mer information:
Skåne Stadsmission
Cecilia Bruhn, Chef insamling
Tel: 0766 471509
cecilia.bruhn@skanestadsmission.se

Frisörföretagarna Skåne
Wiveka Gillow, Marknadschef  Frisörföretagarna
08-445 88 11
070-686 58 11
wiveka.gillow@frisor.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Mobil: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

 

Lindex, Intersport, Peak Performancce, Indiska, Ur&Penn, Joy...

ÖoB, Esprit, Johnells med flera medverkar i Linköping City Samverkans Runda Upp-aktivitet under Musikhjälpen den 13-19 december. Det är första gången som handeln medverkar i Musikhjälpen och totalt är det 30 butiker som medverkar, allt från de stora kedjorna till de små lokala butikerna.

- Vi ser mycket fram emot att få chansen att medverka i Linköpings City Runda Upp-aktivitet för Musikhjälpen. Att runda upp med tio kronor när man julhandlar kommer att bli enkelt och naturligt för alla våra kunder. Och det är mycket inspirerande för oss att kunna få vara en del i ett så stort evenemang och att samarbeta med övriga handeln här i Linköpings City. Vi ser mycket fram emot att kunna hjälpa till och bidra, säger Magnus Hydén, butikschef för Peak Performance i Linköping.

- Musikhjälpen i Linköping kommer att bli en stor folkfest och ett viktigt tillfälle att samla in pengar till att förebygga humanitära katastrofer som uppstår på grund av klimatet. Det känns rätt att också kunna arbeta med frågor där vi som handlare lokalt kan samlas kring.  Vi i personalen är väldigt inspirerade och hoppas att vi tillsammans med våra kunder kommer att kunna göra skillnad, säger Anna Löwberg, butikschef på Intersport Gränden i Linköping.

Följande företag kommer att Runda Upp i Linköping, den 13 – 19 december:
Intersport, Peak Performance, Lindex, Ur & Penn, Naturkompaniet, Joy, Indiska, Sandströms Mode, Arenabolaget, Johnells, MQ, Bergqvist skor, ÖoB, Esprit, Studio 22, Lingmerts Resebyrå, Hälsofreak, Östgöta mat, Ezperanza, Café Gränden, Gränden Spel & Tobak, Honeycomb, Newport, No 36, BJ Mode, Stephanie Bags, Edblads, Linköpings Domkyrka, Foten, Corren,


För mer information:
För Linköping City Samverkan
Marianne Lindh VD, Cityutvecklare
Tel: 013-25 30 32
Mobil: 0706-73 05 04
marianne@linkopingcity.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Mobil: 070-676 97 20

stefan.edwall@rundaupp.se

 

Grattis Barncancerfonden!

Ur & Penn redovisar att deras kunder under 2015 har rundat upp till Barncancerfonden med 208 024 kronor. Grattis! Och ett stort tack till alla kunder och personal som engagerat sig.

 

0

Rädda Barnen och Runda Upp i samarbete!

Nu har Rädda Barnen tecknat avtal med Runda Upp i Sverige AB kring katastrofhjälp.

Vi är glada över att kunna samarbeta med Rädda Barnen i samband med olika katastrofsituationer. Det kommer att ge våra licenstagare ännu bättre möjligheter att snabbt kunna bistå vid akuta situationer. Flyktingsituationen under hösten har tydligt visat på det positiva i att handeln kan bidra med att snabbt komma igång med säkra och enkla insamlingar, säger Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig på Runda Upp i Sverige AB.

För närvarande kan man Runda Upp till Rädda Barnens katastroffond i Naturkompaniets butiker.

Runda Upp i Sverige AB har sedan tidigare samarbete kring katastrofhjälp med Röda Korset, Svenska Kyrkan internationellt arbete och Radiohjälpen.

För mer information:
Rädda Barnen
Adem Demir, Key Account Manager
Mobil: 073-355 35 96
adem.demir@rb.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Mobil: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

 

Linköping City Samverkan och Musikhjälpen i unikt samarbete!

För första gången kommer handeln att kunna hjälpa till med insamlingen till årets Musikhjälp i Linköping. Det är Linköping City Samverkan AB och Runda Upp i Sverige AB som bestämt sig för att samarbeta så att alla handlare i Linköping får möjligheten att hjälpa till att samla in pengar från sina kunder och stödja Musikhjälpen. Redan har Lindex, Intersport, Ur & Penn och Mikael Sandström AB bestämt sig för att ge sitt stöd via sina butiker i Linköping City.

Musikhjälpen är idag ett av Sveriges starkaste nationella insamlingsevenemang med närvaro i SVT, P3 och webben, dygnet runt i sex dagar. Mellan den 13–19 december genomförs årets Musikhjälpen och intresset i Linköping är redan jättestort. Musikhjälpen skapar en närvaro och engagemang som är närmast unik.

- Vi hoppas att vi får stor uppslutning från såväl de mindre lokala butikerna till de stora kedjorna. Det vore roligt om vi kunde visa på att handeln kan hjälpas åt och därmed göra en stor istället för en liten skillnad, säger Marianne Lindh, VD Linköping City Samverkan AB

- Musikhjälpen är ett utmärkt exempel på fråga där handeln gemensamt kan hjälpa till med att få in pengar från allmänheten. Genom att runda upp sitt köp i kassan blir det enkelt och naturligt för kunden att hjälpa till, säger Stefan Edwall, verksamhetsansvarig på Runda Upp i Sverige AB.

För mer information:
Linköping City Samverkan
Marianne Lindh VD, Cityutvecklare
Tel: 013-25 30 32
Mobil: 0706-73 05 04
marianne@linkopingcity.se

Runda Upp i Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
Mobil: 070-676 97 20
stefan.edwall@rundaupp.se

 

 

Linköping City Samverkan tecknar avtal med Runda Upp!

Som första citybolag har Linköping City Samverkan tecknat avtal med Runda Upp. Intresset från mindre handelsföretag och servicenäringar att arbeta med Runda Upp fortsätter, genom att teckna avtal med lokala centrumföreningar och citybolag får fler handlare och servicenäringar möjlighet att medverka.

- "Det är en naturlig utveckling att även ge de lokala handelsföretagen möjlighet att Runda Upp. Att Linköping City Samverkan tecknar avtal innebär att man som lokal handlare kan få rätten att arbeta med Runda Upp. Fördelen för det lilla handelsföretaget att ansluta sig via sin centrumförening eller citybolag är att det blir billigare samt att man få hjälp att vara med i en större kontext", säger Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig Runda Upp i Sverige AB.

- "Vi ser det som en stor fördel att vi kan ha ett gemensamt arbetssätt för våra handlare och servicenäringar kring att samla in pengar via kassasystemet. Avtalet med Runda Upp ger våra mindre butiker ett bra och tydligt arbetssätt och det ger oss en möjlighet att initiera aktivitet kring olika samhällsfrågor där vi kan hjälpas åt", säger Marianne Lindh VD, Linköping City Samverkan.

 

Vill du som handlare medverka i kraftsamlingen att hjälpa de utsatta flyktingarna genom att aktivera era butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

 

49 987 kronor till Bröstcancerfonden

Nu är Twilfits Runda Upp-aktivitet tillsammans med BRO avslutad. Twilfits kunder rundade upp sina köp med hela 49 987 kronor. Stort tack till Twilfits kunder och personal.

 

 

Ur & Penn rundar upp till Lighthouse!

Ur & Penn har precis avslutat en Runda Upp-insamling till den nya organisationen Vi gör vad vi kan och som gav dryga 90 000 kronor. Nu fortsätter deras arbete att hjälpa flyktingarna i Lesbos genom att man startar ytterligare en Runda Upp-insamling och den här gången till organisationen Lighthouse Refugee Relief Lesvos.

- "Lighthouse är en helt ny organisation som är inriktade på att upprätta uthållig hjälp för flyktingarna som anländer till Lesbos. Vår personal kom i kontakt med Lighthouse under en hjälpinsats på Lesbos och blev mycket imponerade av deras förmåga att samordna hjälp i krävande miljöer. De behöver allt stöd de kan få och vi är glada att kunna hjälpa till", säger Abed Al Saffar, VD Ur & Penn.

 

0

Fler och fler mindre butiker vill vara med och Runda Upp!

Under hösten har ett flertal mindre butiker och butikskedjor börjat Runda Upp. Exempel på det är Grandpa i Stockholm och Frank i Kalmar. Den senaste butiken är MiNilla.

MiNilla är en mode & inredningsbutik som ligger på Fleminggatan 69 i Stockholm och som ägs och drivs av Pernilla Wahlgren och Mia Bodén.

Med start i oktober erbjuds nu kunder som handlar i MiNillas butik att runda upp sitt köp med valfri summa till förmån för Happy Child Foundation.

Happy Child Foundation samlar in pengar till stöd för ett barnhem i Muang Mai som ligger på nordöstra Phuket i Thailand. Barnhemmet startades med anledning av tsunami-katastrofen 2004 och drivs av Susanne Janson (som själv förlorade sina två döttrar i tsunamin) och Hans Forsell.

Inledningsvis hjälpte man barn och familjer drabbade av tsunamin och idag hjälper man barn och familjer drabbade av andra öden och framförallt fattigdom. Barnhemmet ligger Pernilla och Mia varmt om hjärtat då de båda varit engagerade sedan starten.

 

Mer pengar till Röda Korset!

Granit har lyckats fantastiskt bra i sin första Runda Upp-aktivitet. Granits kunder har runda upp sina köp med 51 373 kronor och dessutom har Granit bestämt att möta kundernas runda upp-belopp med lika mycket. Med andra ord blir det 102 746 kronor som går till Röda Korsets insamling till alla utsatta flyktingar. Tack till Granit och alla kunder!

 

198 824 kr till Röda Korset!

Stort tack till Twilfit, Joy och Grandpas kunder som rundat upp sina köp med hela 198 824 kronor till alla utsatta flyktningar. Twilfit samlade  in 118 290 kr, Joy 71 750 kr och Grandpa 8 784 kronor. En fantastiskt bra resultat. Stor tack även till all engagerad personal.

 

43 000 kr till Radiohjälpen!

Indiskas kunder har rundat upp till Radiohjälpens flyktinghjälp. Det blev utmärkta 43 000 kronor. Tack till alla kunder och personal.

 

0

Intersport ansluter till Runda Upp!

Nu ansluter även Intersport sina 145 butiker till Runda Upp. Det kommer att ge Intersports kunder möjlighet att runda upp sitt köp till en viss organisation i samband med att man handlar i en Intersportbutik.

– Genom anslutningen till Runda Upp kan vi tillvarata på handelns gemensamma kraft och visa Intersports samhällsengagemang. Det möjliggör för oss att snabbt agera i krissituationer och engagera både kunder och personal, säger Ulf Kinneson, VD Intersport AB.

– Vi är verkligen glada över att få med oss Intersports butiker i Runda Upp. Intersport har ju redan erfarenhet av att engagera sig i olika samhällsfrågor så därför känns detta lite extra roligt att man väljer att koppla sig till Runda Upp. Vi märker en tydlig ökning av företag som förstår idén att samla handeln kring en gemensam insamlingsmärkning. Det gynnar alla parter, organisationerna, givarna och handeln, säger Stefan Edwall verksamhetsansvarig på Runda Upp I Sverige AB.

Om Runda Upp
Runda Upp är en stiftelse som driver idén om att via svensk handels- och servicenärings kassasystem ge alla insamlingsorganisationer en kostnadsfri möjlighet att samla in pengar till specifika ändamål. Som kund och givare ska Runda Upp vara den tryggaste, mest tillgängliga och enklaste insamlings-kanalen.

Om Intersport
INTERSPORT bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med nära 150 butiker i Sverige. 2014 omsatte de svenska INTERSPORT-butikerna 4 miljarder kronor (inkl. moms). INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i INTERSPORT International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2014 omsatte INTERSPORT över 10,8 miljarder euro globalt. www.intersport.se

För ytterligare information kontakta:
Intersport AB
Anni Sandgren, Presskontakt
+31 727 94 52
anni.sandgren@intersport.se

Runda Upp I Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
+46 706 769 720
stefan.edwall@rundaupp.se

 

 

 

Nu rundar vi upp till Rosa Bandet!

För första gången går det att Runda Upp till Rosa Bandet. Idag,  den 9 oktober, börjar Twilfit en ny Runda Upp-aktivitet tillsammans med BRO och deras Bröstcancerfond. Fram till den 31 oktober kan du Runda Upp ditt köp när du besöker någon av Twilfits butiker och ge ett stöd till Bröstcancerfonden.

 

 

 

349 311 kronor till Barncancerfonden!

Bauhaus insamlingsmånad för Barncancerfonden blev en stor framgång. 349 311 kronor samlades in via Runda Upp på Bauhaus 17 varuhus. Stor tack till Bauhaus kunder och personal.

 

Det är enkelt att ansluta sig till Runda Upp

Lindex kunder samlar in rekordbelopp till barn på flykt

Lindex kunder har genom möjligheten att ’Runda upp’ i alla svenska butiker samlat in ett rekordstort belopp till UNCHR:s arbete i den pågående flyktingkrisen. Insamlingen nådde hela 2 244 259 kr. Aldrig tidigare har en insamling genom ’Runda upp’ fått så snabbt och stort gensvar från kunderna. Redan under första veckan hade Lindex kunder tillsammans samlat in 1 miljon kr.

”Rekordinsamlingen har verkligen visat att flyktingkrisen är en fråga som engagerar och berör många av våra kunder. Jag vill rikta ett stort tack till alla som varit med och bidragit. Tillsammans har vi gjort en positiv skillnad för barn på flykt och vi är oerhört stolta över att kunna bidra till UNHCR:s viktiga arbete”, säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

Att bidra i olika projekt är en viktig del av Lindex sociala engagemang. Vid katastrofsituationer är kundernas gåvor genom Runda upp ett viktigt bidrag till det arbete som UNHCR gör. Läs mer om Lindex sociala engagemang här.

”Ett stort tack till Lindex kunder som gett sitt stöd till UNHCR:s arbete för människor på flykt från sina hem. Det betyder mycket och kommer kunna ge flyktingar det skydd och den nödhjälp de så desperat behöver”, säger Katinka Lindholm, generalsekreterare på Sverige för UNHCR.

Läs Lindex pressmeddelande här


För ytterligare information:

Lindex Sverige
Miriam Tjernström, Press Relations Manager, Lindex
+46 31 739 50 60
miriam.tjernstrom@lindex.com


Foto från: sverigeforunhcr.se

 

 

 

Idag börjar vi Runda Upp på Granit!

Från och med idag kan alla som besöker Granits 14 svenska butiker runda upp sitt köp. Granit​ börjar direkt genom att stödja Svenska Röda Korset​s arbete med att hjälpa alla utsatta flyktingar.

"Granits ägare, ledning och medarbetare känner ett stort engagemang för att hjälpa flyktingar i nöd och bidra till att lindra det oerhörda lidande många nu utsätts för", säger Katarina Grapengiesser VD på Granit.

 

Vill du som handlare medverka i kraftsamlingen att hjälpa de utsatta flyktingarna genom att aktivera era butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

 

Det är enkelt att ansluta sig till Runda Upp

Bauhaus rundar upp till Barncancerfonden

Under september har Barncancerfonden sin stora insamlingsmånad. Bauhaus låter därför sina kunder att bland annat Runda Upp. Mellan perioden 1-20 september har Bauhaus kunder rundat upp sina köp med hela 236 819 kr. Aktiviteten håller på ända fram till den 30 september.

Läs mer om Bauhaus engagemang i Barncancerfonden på Dagenshandel.se

.

 

Det är enkelt att ansluta sig till Runda Upp

Pressmeddelande: Lindex kunder slår Runda Upp-rekord!

Efter en knapp veckas insamling har Lindex kunder rundat upp sina köp med fantastiska 1 miljon kronor. Aldrig tidigare har en Runda Upp-insamling så snabbt gett så bra resultat.

- Alla kan vi göra något för att hjälpa till och tillsammans med våra kunder har vi verkligen visat att om alla gör lite så blir resultatet fantastiskt. Jag är så stolt över det engagemang vi sett bland Lindex kunder och medarbetare, säger Elisabeth Peregi Sverigechef för Lindex.

- Intresset från handeln att börja Runda Upp har verkligen växt. Bara under de senaste veckorna har kedjor som Naturkompaniet och Twilfit anslutit sig och påbörjat egna Runda Upp-insamlingar. Nu väntar vi med spänning på hur övriga kedjor lyckats och då tänker jag på bl a Ur & Penn, Indiska, Joy Shop, Grandpa m fl, säger Stefan Edwall Verksamhetsansvarig på Runda Upp i Sverige AB.


För ytterligare information:

Lindex Sverige
Elisabeth Peregi, Sverigechef
+46 703 887 387
+46 31 739 53 10
Elisabeth.Peregi@lindex.com

Runda Upp I Sverige AB
Stefan Edwall, Verksamhetsansvarig
+46 706 769 720
stefan.edwall@rundaupp.se


Foto från: sverigeforunhcr.se

 

 

 

Idag börjar ytterligare 130 butiker att Runda Upp för Röda korset

Från och med idag kan alla som handlar på Naturkompaniet, Joy Shop och Twilfit börja runda upp sina köp till flyktingarna och Röda Korset.

- Det finns ett stort intresse från handeln att arbeta med Runda Upp och i den situation som nu är med den utsatta flyktingsituationen har intresset ytterligare förstärkts, säger Stefan Edwall verksamhetsansvarig på Runda Upp i Sverige AB. Joy har sedan i våras genomfört fyra Runda Upp-aktiviteter medan Twilfit och Naturkompaniet nu går in sin första stora aktivitet.

- Från Naturkompaniets sida är humanitet och medmänsklighet någonting självklart, genom att erbjuda våra kunder möjlighet att runda upp så hoppas vi vara med och bidra till att människor i nöd får det bättre, säger Henrik Hoffman VD Naturkompaniet AB.

Vill du som handlare medverka i kraftsamlingen att hjälpa de utsatta flyktingarna genom att aktivera era butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

   

 

 

 

 

 

Ur & Penn Rundar Upp till organisationen Vi gör vad vi kan!

Sedan i helgen kan Ur & Penns kunder runda upp sina köp för att stödja flykting situation. Det är den nya organisationen Vi gör vad vi kan som får stöd av Ur & Penn i deras arbete med att hjälpa utsatta flyktingar på Lesbos i Grekland.

- Vi valde Vi gör vad vi kan för att deras idé sammanfaller helt med vad vi tror på. Ingen kan göra allt, men alla något. Därför rundar vi upp, samlar in kläder från alla butiker i hela Sverige och skickar ner personal som vill göra skillnad med egna händer. Vi gör vad vi kan, helt enkelt, säger Abed Al Saffar, VD Ur & Penn.

Vill du som handlare medverka i kraftsamlingen att hjälpa de utsatta flyktingarna genom att aktivera era butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

 

 

0

 

 

Indiska Rundar Upp!

Med start omgående kan INDISKA:s kunder Runda Upp till förmån för Radiohjälpens arbete med att hjälpa människor på flykt och på plats runt om i världen. Alla insamlade bidrag går oavkortat till Radiohjälpen. Inledningsvis pågår insamlingen mellan den 4-18 september.

Läs Indiskas pressmeddelande här

Vill du som handlare medverka i kraftsamlingen att hjälpa de utsatta flyktingarna genom att aktivera era butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

 

 

0

 

 

Många mindre butiker vill Runda Upp

Engagemanget för flyktingsituationen bara ökar. Många mindre handlare vill nu erbjuda sina kunder att Runda Upp. Senast i raden är Grandpa med butiker i Stockholm och Göteborg och Frank Atelier i Kalmar.

- Vi ser en trend i att även mindre företag och handlare har ett behov att kunna hjälpa till. Vi får dagligen intresseanmälningar från handlare runt om i Sverige. Man vill ha ett tryggt och enkelt sätt att erbjuda sina kunder och då är Runda Upp suveränt, säger Stefan Edwall verksamhetsansvarig på Runda Upp i Sverige AB.

Vill du som handlare medverka i kraftsamlingen att hjälpa de utsatta flyktingarna genom att aktivera era butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

  

 

 

 

Lindex kunder rundar upp för barn på flykt

Med start den 4 september erbjuds kunder som handlar i någon av Lindex butiker att runda upp sitt köp med 10 kronor till förmån för UNHCR:s arbete för barn på flykt. Pengarna som samlas in kommer att hjälpa tusentals familjer att få tak över huvudet, kläder, vatten, mat och tillgång till sjukvård.

"Vi är oerhört glada över att Lindex stöder UNHCR:s arbete med att ge livräddande stöd till barn på flykt. Engagemanget från Lindex kommer att ge fler människor som tvingats fly en möjlighet till en tryggare tillvaro",  säger Katinka Lindholm, generalsekreterare på Sverige för UNHCR.

Just nu tvingar krig och förtryck i Syrien, Afghanistan och Eritrea miljontals människor att lämna allt bakom sig och göra den farliga resan till säkerhet. Hundratusentals av dem riskerar sina liv i desperata försök att ta sig till Europa. UNHCR, FN:s flyktingorgan, leder arbetet för att skydda dem som har tvingats fly - ett arbete som aldrig har varit mer relevant än nu.

"Vi är alla djupt berörda av den pågående flyktingkatastrofen. Vi kommer därför tillsammans med våra kunder att stödja UNHCR:s mycket viktiga arbete i att hjälpa barn på flykt. Vi tror att det är en fråga som engagerar många av våra kunder och hoppas på att samla in rekordstora summor till detta viktiga ändamål", säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

Kontakt hos Sverige för UNHCR:
Anna-Karin Moden
Kommunikationschef
073 914 70 36

SVERIGE FÖR UNHCR är en insamlingsorganisation och FN:s flyktingorgan UNHCR:s samarbetspartner i Sverige, med uppdrag att samla in pengar till UNHCR:s arbete och att öka medvetenheten om flyktingars situation. Sverige för UNHCR har 90-konto.

UNHCR är FN:s flyktingorgan och har uppdraget att försvara flyktingars rättigheter och trygga deras välbefinnande. När en flyktingkris inträffar är UNHCR först på plats och erbjuder nödhjälp, som mat, vatten och tak över huvudet.

För mer information, kontakta;
Miriam Tjernström
Press Relations Manager, Lindex
Phone: +46 (0)31 739 50 60
E-mail: miriam.tjernstrom@lindex.com

Vill du som handlare medverka i kraftsamlingen att hjälpa de utsatta flyktingarna genom att aktivera era butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

Foto: © UNHCR/Andrew McConnell

 

 

Röda Korset sätter in insatser för människor på flykt!

60 miljoner människor befinner sig på flykt. Europa har inte sett en liknande våg av män, kvinnor och barn på flykt sedan andra världskriget. Många flyr undan krig och konflikter och är traumatiserade och utmattade. Runt hälften av flyktingarna är barn. Läget är desperat.

Just nu stödjer Svenska Röda Korset insatser för att hjälpa de människor som flyr över Medelhavet i hopp om en trygg framtid i Europa, samt drabbade av konflikter och katastrofer i bland annat Myanmar, Jemen, Syrien, Irak, Nepal, Burundi och Sydsudan.

Röda Korsets nödhjälp består bland annat av sjukvård, mat, vatten, hygienartiklar, filtar, psykosocialt stöd och familjeåterförening. Ditt bidrag går också till att återuppbygga konfliktdrabbade länder.

Ditt stöd kan rädda liv – Tack!

Vill du som handlare medverka i kraftsamlingen att hjälpa de utsatta flyktingarna genom att aktivera era butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

Foto: Steven Ryan IFRC

 

 

60 miljoner människor på flykt, var med och Runda Upp!

Just nu befinner sig runt 60 miljoner människor på flykt, hälften av dem är barn. Det är den högsta siffran sedan andra världskriget. Bara Syriens grannländer har tagit emot över 4 miljoner människor som tvingats lämna sina hem och det finns ytterligare 8 miljoner på flykt inne i Syrien. Vägarna in i Europa kostar många människors liv under tragiska former, och situationen för de som överlever är desperat.

SVT och Radiohjälpen kraftsamlar under veckan (vecka 36) med crescendo på torsdag den 3 september kring den akuta flyktingsituationen. Satsningen fokuserar främst på det internationella läget och människors lidande. Den 3 september kommer en rad program som visar på situationen för flyktingar att visas på SVT, och Radiohjälpen erbjuder en möjlighet att hjälpa till. Radiohjälpens insamling pågår i cirka två veckor.

Radiohjälpen har ett antal partners som arbetar på plats runt om i världen – både med att hjälpa människor på plats och med hjälp till dem som tvingats lämna sina hem. Men det räcker inte utan mer hjälp behövs. De människor som är på flykt behöver tak över huvudet, mat, medicinsk vård och skydd. Barn behöver gå i skolan.

Läs mer: http://www.svt.se/radiohjalpen/insamling-for-manniskor-pa-flykt

Vill ni som handlare medverka i Radiohjälpen kraftsamling genom att aktivera era butiker med Runda Upp så klicka här nedan eller kontakta Stefan Edwall på Stiftelsen Runda Upp, 070-676 97 20 för mer information.

 

21 395 kronor till Project Playground!

I februari blev Joy Shop en samarbetspart till Runda Upp. Sedan dess har man hunnit med tre Runda Upp-aktiviteter. Mycket bra jobbat! Denna gången har Joys kunder rundat upp sina köp till Project Playground. Tack för en fin insats.

 

41 112 kronor till Nepal!

Indiska har avslutat in Runda Upp-aktivitet till förmån för Röda Korset och Nepal. Ännu en gång har Indiska kunder bidragit med ett viktigt bidrag.

 

0

450 441 kronor till Barncancerfonden!

Ur & Penn redovisar att deras kunder under 2014 har rundat upp sina köp med 450 441 kronor. Grattis Barncancerfonden och tack till alla givare och Ur & Penns personal.

 

 

0

197 400 kronor till Nepal!

Det var under Radiohjälpens Nepaldag den 9 maj som Lindex, Joy Shop och Ur & Penn gav sina kunder möjligheten att stödja katastrofen i Nepal. 197 400 blev det sammanlagda resultatet för de Runda Upp-aktiviteter som genomfördes den 9 maj. Ett stort tack till alla kunder och personal på Lindex, Joy och Ur & Penn. Lindex kunder rundade upp mest och stod för största delen, 172 199 kronor. Joys kunder stod för 20 827 kronor och Ur & Penn för 4 374 kronor.

I dagsläget har Radiohjälpens insamling totalt samlat in nästan 8 miljoner kronor. Pengar som delas ut till organisationer som har projekt i Nepal.

 

Joy Shop rundar upp till Project Playground

Nu genomför Joy Shop ännu en Runda Upp-aktivitet. Det är Project Playground som Joys kunder nu har möjlighet att stödja. Project Playground är en ideell organisation som funnits sedan 2010 och grundats av Sofie Hellqvist och Frida Westerberg. Organisationen arbetar för att stärka utsatta barn och ungdomar i Sydafrikas kåkstäder.

Du kan runda upp i Joys butiker till förmån för Project Playground fram till den 24 maj.

Läs mer på www.project-playground.org


För mer information om samarbetet kontakta:
Joy Shop AB
Charlotte Nordén, VD
031-7562711

 

 

Äldre nyheter och pressmeddelanden >

 

 

 

Copyright © Runda Upp i Sverige AB